Opis projektu
Dofinansowanie w ramach programu: Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021-2027
#FunduszeUE lub #FunduszeEuropejskie
Koszt projektu: 2 095 573,70 zł, w tym wartość dofinansowania z EFRR (UE) to 1 837 703,70 zł
Tytuł projektu: Uczenie (się) przez działanie
1. Cele projektu
a) Udzielenie wsparcia uczniom zdolnym i uzdolnionym ULO poprzez podniesienie jakości i efektywności kształcenia
b) Zaspokojenie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych uczniów biorących udział w projekcie
c) Podniesienie kwalifikacji nauczycieli w zakresie:
– pracy z uczniem zdolnym;
– pracy z uczniem ze SPE;
– udzielania wsparcia metodologicznego, wychowawczego i opiekuńczego uczniom
– podnoszenia swoich kompetencji kluczowych, zwłaszcza związanych z cyfrową i zieloną transformacją.
d) Realizacja doradztwa edukacyjno-zawodowego
e) Wdrażanie nowatorskich metod nauczania – nauczanie przez działanie, czyli nauczanie poprzez projekt badawczy, poprzez lekcje w terenie, uczenie się według modeli: Challenge Based Learning i Design Thinking.
2. Grupa docelowa
a) Uczniowie ULO (260 uczniów: 120K, 140M)
b) Nauczyciele ULO (40 nauczycieli: 35K, 5 M)
3. Zadania, działania
a) Adaptacja sal (laboratorium chemiczno-biologiczne) – prace budowlane
b) Zajęcia projektowe z geografii
– olimpijskie koło naukowe młodych geografów;
– koło naukowe młodych badaczy geografii i środowiska;
– seminarium geograficzne.
c) Naukowe koło biznesu i zarządzania
d) Zajęcia edukacyjne z chemii
– koło olimpijskie z chemii – cz. 1;
– koło olimpijskie z chemii – cz. 2 (pracownia analizy jakościowej);
– koło olimpijskie z chemii – cz. 3 (pracownia analizy ilościowej i instrumentalnej);
– koło olimpijskie z chemii – cz. 4 (chemia organiczna);
– koło olimpijskie z chemii – cz. 5 (kurs przygotowujący do udziału w konkursach chemicznych uczelni wyższych);
– laboratorium przyrodnicze – ścieżka chemiczna;
– pracownia projektów badawczych.
e) Zajęcia edukacyjne z biologii
– laboratorium przyrodnicze – ścieżka biologiczna (klasa 1);
– laboratorium przyrodnicze – ścieżka biologiczna (klasa 2);
– koło olimpijskie z biologii cz. 1;
– koło olimpijskie z biologii cz. 2;
– pracownia projektów badawczych – część biologiczna.
f) Zajęcia edukacyjne z fizyki i astronomii
– zajęcia laboratoryjne z fizyki;
– zajęcia koła olimpijskiego z astronomii;
– zajęcia koła olimpijskiego z fizyki;
– zajęcia koła przedolimpijskiego z fizyki dla klas pierwszych
g) Zajęcia edukacyjne z biofizyki
h) Zajęcia edukacyjne z informatyki
– zajęcia z grafiki komputerowej 2D i 3D;
– wprowadzenie do mikrokontrolerów micro: BIT- laboratorium;
– platforma Arduino – laboratorium.
i) Zajęcia edukacyjne – Interaktywna Matematyka
j) Edukacja prozdrowotna z pierwszą pomocą przedmedyczną
k) Doradztwo zawodowe i edukacyjne
– doradztwo edukacyjno-zawodowe na wyciągnięcie ręki (zajęcia grupowe);
– doradztwo edukacyjno-zawodowe na wyciągnięcie ręki (zajęcia indywidualne).
l) Zajęcia pomocy psychologiczno-pedagogicznej
– zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla uczniów ze SPE;
– koło psychologiczne;
– zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne;
– indywidualne porady dla osób ze SPE.
m) Wsparcie dla nauczycieli
– szkolenia dla nauczycieli;
– studia podyplomowe.
4. Zakupy
a) Pomoce dydaktyczne do zajęć z geografii (m.in.: mapy kompasy, atlasy)
b) Pomoce dydaktyczne do zajęć z chemii (m.in.: odczynniki, sprzęt laboratoryjny)
c) Pomoce dydaktyczne do zajęć z biologii (m.in.: odczynniki, sprzęt laboratoryjny)
d) Pomoce dydaktyczne do zajęć z fizyki i astronomii (m.in.: pakiet energia odnawialna, pakiet wodór)
e) Pomoce dydaktyczne do zajęć z informatyki (m.in.: sprzęt komputerowy, mikrokomputery, tablet graficznym, okulary VR)
f) Pomoce dydaktyczne do edukacji prozdrowotnej (m.in.: fantomy, defibrylator, zestaw pozoracji ran)
g) Pomoce dydaktyczne do doradztwa zawodowego i edukacyjnego
h) Pomoce dydaktyczne do zajęć z pomocy psychologiczno-pedagogicznej
i) rzutniki multimedialne, laptopy
j) szkolenia dla nauczycieli
5. Rezultaty, efekty
a) Przeprowadzenie około 40 prac badawczych
b) Podniesienie kompetencji kluczowych – miękkich (praca w zróżnicowanej grupie)
c) Podniesienie jakości kształcenia
d) Wdrożenie nowatorskich form kształcenia
e) Przygotowanie uczniów do olimpiad i konkursów
f) Rozwinięcie zainteresowań badawczych i poznawczych uczniów
g) Rozwijanie umiejętności obserwacji, pomiarów w terenie i laboratorium
h) Przygotowanie badań ankietowych i ich analiza
================================
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
Istnieje możliwości zgłaszania do Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Beneficjenta z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn. zm.), zwanej dalej „KPON”. Sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności projektów FERS z postanowieniami KPON mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektu lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje), za pomocą (w każdym poniższym przypadku uznaje się zgłoszenie za przekazane w formie pisemnej):
1) poczty tradycyjnej – w formie listownej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub adres Instytucji Pośredniczącej: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Ul. Chmielna 69, 00-801 Warszawa,
2) skrzynki nadawczej e-puap Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.